tirsdag 19. august 2014

50 år?

Er alt klart nå?
Har vi kjøpt inn alt vi trenger?
Skal vi se.....
Har vi ordnet med overnatting til de som trenger det?
Hvordan er det med sjåfør?
Pyntinga av bordene?
Blir det nok mat?
Nok kaker?
La meg tenke......
Organiseringa?
Fra middag til kaffe og kaker.....
Ja, og så dansen etterpå!
Hmmmm - - - -

Tusen tanker svirrer rundt i hodet mitt.
Påvirker det nattesøvnen?
JA!
Stressmage?
JA!
Psoriasisutbrudd?
JA!
Stive skuldre og nakke?
JA!
Hovne bein?
JA!
Godt humør?
JA!
Hverdagslykke?
JA!
Men er jeg tilfreds?
JAAAA!!!!

Jeg hadde vel aldri kunne forestille meg at jeg en gang skulle være med å ordne til et sånt stort selskap.....
Hadde det ikke vært for at min kjære hele tiden har insistert på at vi skulle feire min 50-årsdag - "på skikkelig vis" - så hadde jeg nok latt denne begivenheten gli stille forbi uten noe slags styr -
- (hvis man kan kalle det en begivenhet å bli "gammel").

På en måte synes jeg det er litt dumt å lage så mye oppstyr, og jeg liker slett ikke å være i sentrum.
Men på en annen måte så gleder jeg meg;
Familiene våre kommer jo!
Og mange av våre venner kommer også.
Og våre nye og gode naboer.

Skal vi se.....
La meg tenke.....
Lurer på om.....

Og midt oppi alt dette styret, så svirrer tankene mine rundt min kjæres store dag som er i februar.....
Håper jeg greier å få til det jeg har tenkt.
For uten han hadde dette aldri blitt noe av.


Dårlig nattesøvn?
Stressmage?
Psoriasisutbrudd?
Stive skuldre og nakke?
Hovne bein?

"Pytt-pytt" - som min kjære pappa pleide si.

Jeg gleder meg jo!!!!

 




Ingen kommentarer: